Dziwny jest ten świat ....a jeszcze dziwniejsze te forum Wink

Wątek zamknięty 
Regulamin Forum
Autor Wiadomość
24-05-2012, 09:59,
Post: #1
Administrator Specjalny
VIP
Offline


Wyróżnienia:

Regulamin Forum
Regulamin FORUM
(ostatnia edycja: 14.08.2011)

I. Podstawowe zasady

  1. Jeden użytkownik może posiadać tylko jedno konto na forum.
  2. Sprawy prywatne załatwiamy poprzez PW (prywatną wiadomość) a nie opisując je na publicznym forum.
  3. Wszelkie sprawy techniczne, awarie i sugestie zgłaszamy w Nie widoczne dla niezalogowanych., bądź w ostateczności do Administratora Forum poprzez prywatną wiadomość.
  4. Nick użyty podczas rejestracji nie może być obraźliwy lub wulgarny. Nie może to być również adres strony internetowej. Osoby z takimi nickami będą automatycznie banowane.
  5. Avatar i Podpis - zabrania się umieszczania w podpisie banerów, grafik oraz tekstów obrażających innych, słów wulgarnych lub nie zgodnych z regulaminem. To samo tyczy się avatarów. Umieszczanie w podpisie lub avatarze linków do innych stron internetowych może nastąpić tylko za zgodą Administracji Forum.
  6. Pisząć post staraj się zawsze trzymać danego tematu. W przeciwnym wypadku twój post może zostać przesunięty do odpowiedniego działu, lub całkowicie usunięty.

II. Pisanie tematów i postów

  1. Tematy i posty zakładane przez użytkowników na forum nie mogą zawierać treści:
    1. związanych z pornografią,
    2. związanych z nielegalnymi używkami,
    3. wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej etc.
    4. treści faszystowskich,
    5. propagujących przemoc,
    6. obrażających uczucia religijne bądź jakiekolwiek przekonania użytkowników forum,
    7. obrażających ludzi i osoby publiczne.
    Zabrania się używania wulgaryzmów i słów powszechnie uważanych za obraźliwe.
  2. Przed napisaniem czegoś zawsze sprawdź za pomocą wyszukiwarki, czy dany wątek nie był poruszany w przeszłości.
  3. Pisz w odpowiednim dziale i temacie, a nie gdzie popadnie.
  4. Zanim odpowiesz lub pomożesz upewnij się, że masz rację i nie powtarzaj informacji podanych przez innych.
  5. Wypowiedzi nie powinny być jedno lub dwu wyrazowe, tylko przedstawiać jakąś konkretną treść, pogląd lub opinię związaną z omawianym tematem. Treść posta nie wnosząca do tematu żadnej rzeczowej opinii bądź poglądu będzie traktowana jako spam.
    1. Przykłady wypowiedzi traktowanych jako ewidentny spam:
      Cytat:Nie widoczne dla niezalogowanych.
      Zarejestruj się.
  6. Nie pisz postów jeden pod drugim - edytuj poprzedni.
  7. Bądź precyzyjny - zadawaj krótkie, a konkretne pytania.
  8. Pisanie całej treści WIELKIMI LITERAMI, czcionką pogrubioną, podkreśloną lub kursywą jest zabronione. Kolorów w postach można używać dla podkreślenia wagi treści lub z innych przyczyn technicznych (np. tytuł wyodrębnionego bloku tekstu), jednak należy unikać pisania całej wiadomości kolorem.
    Pamiętaj, że kolor czerwony zarezerwowany jest wyłącznie dla Administracji Forum.
  9. Cytuj jeśli odnosisz się do wypowiedzi zawartej we wcześniejszym/wcześniejszych postach - zdecydowanie ułatwia to śledzenie wątków wypowiedzi. Nie musisz koniecznie cytować, jeśli Twój post następuje bezpośrednio po poście do którego się odnosisz - jednak treść zbuduj tak, by wskazywała do jakiej kwestii się odnosisz.
  10. Linki do zewnętrznych stron WWW umieszczaj pomiędzy znacznikami BBCode - wklej adres, zaznacz go, a następnie kliknij guzik #.
  11. Linki do plików (MultiUpload, MirrorCreator itp.) umieszczaj pomiędzy znacznikami BBCode - wklej adres, zaznacz go, a następnie kliknij guzik #.
  12. Na hostingu eOmnia można umieszczać jedynie legalne oprogramowanie typu Freeware. Pozostałe oprogramowanie umieszczasz tylko i wyłącznie na swoją odpowiedzialność na zewnętrznych serwerach hostingu plików.
  13. Pliki na serwerach zewnętrznych umieszczaj wyłącznie poprzez serwisy multihostingowe (MultiUpload, MirrorCreator itp.).
    1. Wyjątkiem są darmowe serwery bez limitów i oczekiwania, do których serwisy multihostingowe nie oferują dostępu (np. MediaFire) oraz serwis chomikuj jeśli udostępniany plik nie jest objęty ograniczeniami (pliki do 1MB lub stały, darmowy transfer).
    2. Autorowi posta zawierającego odnośniki niezgodne z Regulaminem Moderator wyznaczy czas na ich zmianę. Po jego upływie i braku zmian post zostanie usunięty.
    Tym samym Administracja Forum nie bierze odpowiedzialności za zawartość linków umieszczanych przez użytkowników.
  14. Pliki na serwerach zewnętrznych umieszczaj wyłącznie poprzez serwisy multihostingowe (MultiUpload, MirrorCreator itp.).
  15. Tworząc nowy wątek jesteś zobowiązany(a) stosować się do istniejących szablonów - jeśli takowe zostały przewidziane w tym dziale.
  16. Jeśli chcesz umieścić w poście więcej obrazów, screenshot-ów czy innego rodzaju grafik (ponad ilość przewidzianą w szablonie posta) wstawiaj je jako załączniki do posta. W tym przypadku należy użyć opcji załącznika "Wstaw do posta".
    Jeżeli w danym dziale nie ma możliwości dodania załącznika, obrazki umieszczaj na zewnętrznych serwerach hostingu obrazów a do posta wstaw link i użyj tagu [img]. Pamiętaj by obrazki skalować lub przycinać - obrazek ma przedstawiać meritum sprawy przy maksimum czytelności. Umieszczanie w poscie screenshot-a np. całego pulpitu w skali 1:1 dla pokazania jednej ikonki nie jest mile widziane i może skutkować usunięciem obrazka.
  17. Pisz składnie, używając w miarę możliwości znaków interpunkcyjnych - nie zmuszaj czytającego do domyślania się "co autor miał na myśli".
  18. Pisząc na Forum staraj się przestrzegać zasad polskiej pisowni. Staraj się unikać błędów gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych. Jeśli takie popełniłeś, popraw je klikając przycisk Edit. "Literówka" każdemu może się zdarzyć, ale notoryczne odstępstwa od zasady prawie na pewno zakończą się ostrzeżeniem.
    Dopuszczalny jest brak znaków diakrytycznych (tzw. "ogonków") w wypowiedzi, jednak pod warunkiem, że nie wpływa on negatywnie na możliwość zrozumienia jej sensu. Pamiętaj, że język polski (tak jak i inne języki) posiada swoje pułapki - nieużywanie znaków diakrytycznych i interpunkcyjnych może spowodować nawet zmianę sensu i kontekstu wypowiedzi. Przed wysłaniem swojego posta na forum upewnij się czy jego odbiór będzie taki jak założony przez Ciebie.
  19. Nie twórz tematów z nagłówkiem: "mam pytanie", "poszukuję", "pomocy" itp. W nagłówku staraj się zawsze streścić zawartość tematu. Ułatwi to wyszukiwanie innym użytkownikom.
  20. Handel na forum (również wymienny) - poza wyznaczonymi do tego działami, nie będzie tolerowany.
  21. Kupujesz/sprzedajesz/zamieniasz się wyłącznie na swoją odpowiedzialność i ryzyko. Administracja Forum nie bierze odpowiedzialności za uczciwość kontrahentów jak i legalność czy pochodzenie wystawionego towaru/przedmiotu.

III. Na Forum zabrania się:

  1. Umieszczania treści pornograficznych, a w szczególności pornografii dziecięcej, jak również umieszczanie odnośników do nich lub odnośników pozwalających do nich dotrzeć.
  2. Umieszczania treści obraźliwych w stosunku do innych użytkowników forum, osób publicznych, instytucji itp. - odstępstwo będzie skutkowało natychmiastowym wydaleniem użytkownika z forum.
  3. Używania treści wulgarnych (niewyszukane słownictwo, przemoc i treści drastyczne) - odstępstwo będzie skutkowało natychmiastowym wydaleniem użytkownika z Forum.
  4. Umieszczania linków do stron płatnych, wymagających dodatkowego logowania lub innych for o podobnej tematyce - odstępstwo będzie skutkowało ostrzeżeniem użytkownika, a w przypadku dalszego nie stosowania się do ww. reguły - wydaleniem z Forum.
    1. Wyjątkiem są linki do plików umieszczonych w serwisie chomikuj.pl z zastrzeżeniem wymagalności jednoczesnego umieszczenia alternatywnego linku do innego, zgodnego z Regulaminem, serwera hostingu plików. Linki do serwisu chomikuj.pl bez linków do alternatywnych serwisów hostujących podlegają ogólnym sankcjom określonym w odnośnych punktach Regulaminu Forum.
  5. Reklamowania w jakikolwiek sposób innych stron lub for internetowych bez zgody Administracji Forum.
  6. Kopiowania bez zgody Administracji Forum jakichkolwiek treści, grafik, itp. użytych na tym Forum. Złamanie zasady równa się bezterminowym banem.

IV. Ostrzeżenia i bany

  1. Posty nie dotyczące tematu wątku lub łamiące któryś z punktów niniejszego Regulaminu będą usuwane, a użytkownik poniosą konsekwencje przewidziane przez Administratora, Moderatora bądź inną osobę funkcyjną Forum.
  2. Ostrzeżenia otrzymuje się za nie przestrzeganie zasad Regulaminu Forum. Nieznajomość niniejszego Regulaminu nie zwalnia z obowiązku przestrzegania go.
  3. Ostrzeżenie nadawane jest:
    1. Na czas określony, zależny od wagi popełnionego wykroczenia. O dacie wygaśnięcia ostrzeżenia (czasie trwania) decyduje osoba funkcyjna nadająca użytkownikowi to ostrzeżenie.
    2. Na czas nieokreślony (nie wygasa)
  4. Ostrzeżenie można zdjąć warunkowo, jeśli tylko będą do tego wystarczające podstawy.
  5. Bana otrzymuje się za wykroczenie przeciwko zasadom Regulaminu przewidującym taką sankcję, notoryczne niestosowanie się do zasad Regulaminu Forum bądź za inne przewinienie nie ujęte w Regulaminie Forum, a kwalifikujące użytkownika do wykluczenia go ze społeczności Forum (np. oszustwa lub stwierdzone próby oszustw przy zbywaniu/nabywaniu/zamianie przedmiotów w działach Sprzedam, Kupię, Zamienię).
  6. Ban nadawany jest na zasadach obowiązujących przy nadawaniu ostrzeżenia.
  7. Ban nadawany jest obligatoryjnie po uzyskaniu przez użytkownika wartości "100%" wynikającej z nadanych ostrzeżeń,
  8. Istnieje możliwość otrzymania bana bez wcześniejszego uzyskania ostrzeżenia.

V. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin Forum powinien być respektowany przez każdego użytkownika forum - przebywanie na forum oznacza jego akceptację.
  2. Działy tematyczne na Forum posiadają własne, szczegółowe Regulaminy, które należy traktować jako element głównego Regulaminu Forum.
  3. Użytkownicy nie przestrzegający Regulaminu będą karani poprzez upomnienie, ostrzeżenie, a także w rażących przypadkach naruszenia Regulaminu użytkownik zostanie natychmiast wydalony z forum.
  4. Rejestrując się na forum Użytkownik oświadcza, że zgadza się na zbieranie i przetwarzanie przez eommnia.net danych podanych w chwili rejestracji, zgadza się na przesyłanie na wskazane konto pocztowe wiadomości informacyjnych bądź materiałów reklamowych i informacji handlowych w rozumieniu Ustawy z dnia 18.07.2002 roku, o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 poz. 1204 z 2002 roku) wysyłanych w imieniu własnym lub podmiotów trzecich.
  5. Administracja Forum nie odpowiada za treść oraz zawartość plików umieszczanych na serwerach nie podlegających Forum oraz w żaden sposób z nim nie związanych (patrz: Pkt II, ppkt 12 Regulaminu Forum).
  6. Administratorzy, Moderatorzy bądź inne osoby funkcyjne Forum mają prawo do usunięcia, przeniesienia, edycji wątku lub posta, który narusza Regulamin i nie muszą tłumaczyć się użytkownikowi ze swoich poczynań.
  7. Administracja Forum zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Forum w każdym momencie i zakresie, który uzna za słuszny.

Administracja i Ekipa Forum
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
+
Wątek zamknięty 


[-]
Udostępniaj treści z tego wątku (Dostępne przyciski)
Facebook Twitter Google+ Wyślij maila


Wróć do góry